Yaşam

Helikopterler Arızalandıklarında Neden Yere Sert Bir Şekilde Çarpmak Yerine Yaprak Gibi Yüzerler?

Bir helikopterin çarpışma sahnesini izlediğinizde, bu dev metal modüllerin nasıl bu kadar yumuşak bir iniş sağladığını hiç merak ettiniz mi? Tıpkı normalde bir taşı fırlatırken düşürmesi gibi, Bu makineler yüzlerce kilo ağırlığında Bu kadar düşmesini bekliyoruz. Ancak beklentilerimizin aksine helikopterler kuş gibi süzülerek yere iniyor.

Daha önce hiç yapmadıysanız helikopter kazasıEğer şahit olmadıysanız görüntüleri izlemenizi öneririz, o zaman bunun arkasındaki bilimsel gerçeği daha iyi anlayabilirsiniz.

Helikopterler havada kalma ve manevra kabiliyetleriyle dikkat çekiyor.

Helikopterler, uçaklardan farklı olarak belirli bir süre hareket etmeden havada kalabilirler. Ancak helikopterin motorunun arızalandığını düşünürsek böyle bir durumda sanılanın aksine helikopterler doğrudan yere çarpmaz. Hatta motor arızası durumunda her helikopterin güvenli bir şekilde iniş yapmasına yardımcı olacak. Gizli bir paraşüt var.

Bunun her şeyin sonu olduğunu düşünmeyin, otorotasyon olarak bilinen ilginç bir gerçek de var. Bu durum helikopterlerin güçsüz olduğu anlamına geliyor. rotör bıçaklarıYere kontrollü bir şekilde inmesini sağlar.

Yani gördüğünüz gibi helikopterler arıza yaptıklarında doğrudan yere çarpmıyorlar.

Bu durum dikkate alındığında sert bir kaya gibi yere düşmesi beklenen helikopterler, arıza yaptıklarında yaprak gibi gökyüzünde süzülüyor ve yere düşüyor. Uçuş halindeki motorHavayı üstten çeker ve aşağı doğru kaldırma kuvveti oluşturan rotor kanatlarına güç verir.

Ancak motor gücü kaybettiğinde aksine hava akışı döner ve yerçekimi helikopteri aşağı çekiyor. Bu durumda yukarıda da belirttiğimiz gibi otomatik döndürmeAktif.

Pilot, rotor kanatlarının kontrollü bir şekilde dönmesini sağlar. helikopter güvenli iniş yapmanızı sağlar. Rotor kanatları paraşüt gibi hareket ederek yer çekimi kuvvetini azaltır. Böylece yaprak gibi süzülen bir helikopter görüntüsü yaratılıyor.

Kuyruk rotoru, helikopterlerde ana rotorun ürettiği torka karşı koymada önemli bir rol oynar.

Kuyruk rotoru arızası Bu durumda helikopter havada kontrolsüz dönebilir. Bu durumda ana rotor kanatları dönmeye devam ederken motordan güç üretilmediği için tork üretilmez ve pilot kontrolü yeniden kazanabilir.

Helikopterlerin sıradan bir uçak kazasından farkı tam olarak budur. Uçaklardan farklı olarak helikopterlerin uçtuğu bölgeler de farklılık göstermektedir. Bu aslında kaza riskini yöneten başka bir faktördür. İçin Helikopterler genellikle alçak irtifalarda ve tehlikeli arazilerde uçarlar bu da kaza oranlarını artırabilir. Otorotasyon ve emniyet mekanizmaları sayesinde yumuşak inişler, havacılık güvenliğinin artırılmasında ve insan ölümlerinin önlenmesinde önemli rol oynuyor.

Kaynaklar: Today, Pilot Institute

Helikopterlerle ilgili diğer içeriğimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu